Yönetim Bilişimin Temeli: CRM ve ERP - YBSPortal Yönetim Bilişim Sistemleri Bilgileri İçerir

16 Mayıs 2020 Cumartesi

Yönetim Bilişimin Temeli: CRM ve ERP

CRM ve ERP yönetim bilişim sistemlerinde en önemli konulardan biri. Bir işletmenin bu iki kavramı çok iyi bilmesi ve uygulaması gereklidir.


ybsportal


CRM ve ERP


 Kurumsal şirketlerin büyümesine ve ilerlemesine, üretim ve satışına kolaylık sağlamasına yarayan iki kavram var. Bunlar CRM ve ERP.

ERP


   ERP (Enterprise Resource Planing) Türkçe açılımıyla Kurumsal Kaynak Planlaması. İşletmelerin verimliliğini arttırmak, giderleri minimize ederek ve fireleri azaltarak üretimde denge oluşturmak. Karlılığa etki eden bu olguyu 4 başlıkta anlamlandırabiliriz.

* Üretim
*Tedarik Zinciri
*Stok Yönetimi
*İnsan Kaynakları

    Yazdığımız bu dört madde ERP hizmetini tam anlamıyla özetlemektedir. Görüldüğü üzeri oluşturulan sistemle işletmenin üretilen ürününe ve maliyete odaklı bir durumdan ibaret. Yönetim Bilişim konusunun oluşumda etkisi olan ERP yönetim kararlarında son derece etkilidir. Bir bigisayar programıyla girilecek verileri istenilen sonuca göre hesaplayarak hammadeyi, işgücünü, ürünün dağıtılacak yerleri işler. İşletme yöneticileri de bu sonuçlara göre karar alır. Belli başlı kullanılan programlar SAP, Orace, LOGO,Netsis ve MBS.

CRM


    CRM(Customer Relationship Management) Müşteri İlişkileri Yönetimi. "Müşteri" odaklı çalışmalar yapmak isteyen işletmelerin kullandığı bu özellikle müşteri satın alımların ardından geri dönüşleri değerlendirerek isteklere uygun ürün ve hizmet üretimi yapmaya olanak tanınır. Neyi nezaman aldığı çeşitliliği renkleri vb. özellikleri değerlendirerek bi nevi pazar araştırması yapmış olurlar. Bu konuyu da maddeleyecek olursak:

*Müşteri veritabanı
*Satış Ekibi Yönetimi
*Satış Takibi
*Pazarlama Otomasyonu

  Müşteriye değer veren işletmelerin kullandığı bu yöntemde maliyetler pek önemsenmez. Müşteri davranışları daha ağır basar. Genelde kulanılan programlar Apptivo, Bitrix24, Hubspot, Insightly SugarCRM ve SuiteCRM.

  Tercih konusu olduğu zaman tam anlamıyla bir kesinlik söz konusu değildir. Çünkü işletmelerin maliyet ve kalite sorularına cevap olarak ortaya çıkmışlardır. Yetenekli İşletmelerin ve yöneticilerin bu iki durumu beraber yürütebilecekleri de aşikardır. O yüzden ikisinden birini tercih etmektense ikisini bir yürütmek işletmenin yararına olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder