Yönetim Bilişim Sistemi Uzmanlığı - YBSPortal Yönetim Bilişim Sistemleri Bilgileri İçerir

10 Mayıs 2020 Pazar

Yönetim Bilişim Sistemi Uzmanlığı

  Yönetim Bilişim Sistemleri eğitimi alarak sektörde eksik istihdamı sağlamak çok önemlidir. Büyük sonsuz yaşam düşünen işletmelerin Uzman sıfatıyla en azından bir ybs uzmanına ihtyaç duyar.   


ybs uzman



    Başta bahsettiğimiz gibi büyük işletmeler başta olduğu gibi büyüdükten sonra gelişigüzel hareket etmez. Mevcut yeteneklerini kontrol ederek, sürekli hesaplamalar yapıp hedef karlılığa ulaşmak için ince eleyip sık dokur. Bu noktada yönetime bilişim sistemleri dahil olur. Dahil olan sistemi yönetecek de bir uzmana ihtiyaç duyar.

   Ybs uzmanı

    Küreselleşen dünyamızda her işi işinin ehli insanlara bırakmak kalıcılık için önemlidir. Konumuz dahilindeki ybs uzmanıyla işletmelerin sürekli büyüme ve pazarda tutunma şansları artacak. Bu noktada bir ybs uzmanı nasıl olunur? , kendini geliştirmesi ve alması gereken eğtimler neler?, bunlardan bahsedelim.

    Giriş

    İyi bir ybs uzmanı işletmenin temel eğitimini muhakkak almak zorundadır.  Çünkü ybs işletmeye dahil olduğundan sıkça işletme bilgisi de kullanacağından bir uzmanın işletme hakkında tam donanımlı olması gerekir. Önceleri Yönetim Bilişim Sistemi ders olarak işletme bölümü içerisinde verilmekteydi. Blogumuzun açılış sebebi de almış olduğum eğitimin gerekliliği olan internet ve bilgisayar kullanımından gelmektedir. Blogger üzerinden açılması istenen bir blog ödevi verilmiş, hatta daha önceden blogger kullandığım için arkadaşlarım için bir eğitim videosu da hazırlamıştım. Gerekli birkaç bilgi ve ders slaytları bulunan portalda bilgiler eskidiği için tüm kayıtları sildim ve yeni bilgilerle sizlere yeniden destek olmak istedim.
    Küçük bu dipnottan sonra konumuza tekrar geri dönelim. Yönetim bilişim sistemleri uzmanı olmak için işletme eğitimi almanız gerektiğini söylemiştik. Şimdilerde ise Anadolu üniversitesi ve birkaç üniversite  Yönetim Bilişim Sistemlerini lisans eğitimi olarak vermekte ve bu meslek dalına destek olmaktalar.

   Ybs Uzmanı Özellikleri

    Yönetim Bilişim Sistemi bölümünde verilen eğitim de hemen hemen işletme konularını barındırmaktadır. Bunun dışında websitesi kullanımı , veri işleme yeteneği, Bilgisayar programlarına kullanım yatkınlığı gibi özellikler bu mesleği icra edeceklerin temel yetkinliklerinden olmalı. Zaten temel dersler içinde bu yetenekleri tetikleyecek ve uzmanlaşmanızı sağlayan pratik eğitim de bolca olacak.

    Bir Uzmanın Çalışma Portföyü

    Eğitimi başarıyla tamamlayanlar öncelik KPSS tercihinde bulunarak Bilişim Hizmetleri tercihlerinde bulunabilir. Özel sektörde finansal ve perakende hizmetler, ulaşım ve lojistik, iletişim ve bilişim teknolojileri, ürün pazarlama ve müşteri ihtiyaçlarına çözüm sağlayacak bölümleri tercih ederek şanslarını değerlendirebilir. Ana başlıklarla yazacağımız meslek grupları da aldığınız eğitimlerin yanına bireysel yeteneklerini geliştirip sertifika alıp onaylatarak da başvurabilirsiniz.


  • Programcı
  • Veri tabanı uzmanı
  • Seo uzmanı
  • Ağ hizmetleri uzmanı
  • Veri analisti uzmanı
  • İnsan kaynakları uzmanı
  • İş analisti uzmanı
  • Erp uzmanı (Önemli Bir Konu Daha Sonra Detaylı anlatacağız)
  • Akdemisyen veya Ybs eğitimcisi

Son Olarak

   Bu konularda alacağınız eğitimler sizin gelecekte gerçek bir UZMAN sıfatıyla daha kaliteli iş kollarında çalışmanıza yardımcı olacak. Günümüzde sık ihtiyaç duyulan bu meslek bölümü her zaman rağbet görecek. Unutmayın ki diğer rakiplerinizi geçmeniz için kendinizi herkesten çok eğitmelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder