Yönetim Bilişim Sistemi Tanım ve Genel Kavrama - YBSPortal Yönetim Bilişim Sistemleri Bilgileri İçerir

10 Mayıs 2020 Pazar

Yönetim Bilişim Sistemi Tanım ve Genel Kavrama

   Blogumuzun en temel ögesi olacak "Ybs" yani Yönetim Bilişim Sistemleri hakkında bir giriş yapalım.
ybs


   Yönetim bilişim sistemi aslında bilgisayar programlarının ve bilişim sistemlerinin işletmelere entegre olmasıyla bu işin bir arada yürütülmesidir. Günümüzde Bilgisayarlı muhasebeler, Stok Yönetimi, Üretim Durumu vb akla gelebilecek her durum bilgisayar ile işleme tabii yapılmaktadır. Bu da her türlü duruma artı katarak işletmeye paradan ve zamandan tasarruf ettirmekte. Bu durum ayrıca hızlı taktiksel kararlar almakta çok fayda sağlayacak bir strateji unsurudur. 


ybs


   Ybs'nin sonuca nasıl etki ettiğini şöyle bir örnekle açıklayalım. Yönetim bilişim sistemiyle elde edilmiş bir rapor taktiksel açıdan pazar hakkında derinlemesine bilgi verir. Bu doğrultuda pazara olan hakimiyetinizi, rakiplerinizin hareketleri ve size olan etkileri, yeni pazara yönelebilme eğilimi gibi durumlara anında cevap vererek doğru kararlar alma olasılığınız artar.

   Pazarlama ve Yönetim Bilişim Sistemi


   Bir İşletmenin pazarlama bölümü Ybs'ye ihtiyaç duyar. Ürün ve hizmet üretmek isteyen işletme pazara ve kullanıcılara uygun ürün ve hizmet üretmek için bilişim sistemlerini kullanır. Böylece doğru ihtiyaçlar yüksek satış getirir. Ürün ve pazar özellikleri, rekabet bilgisi, güncel veriler elde edilerek stratejik kararlar alınabilir.

   Üretim Faaliyetlerinde Yönetim Bilişim Sistemi

   İşletme üretim faaliyetlerinde bulunacaksa öncelikle ürün maliyet hesapları yapmalıdır. Faaliyetleri gerçekleştirirken de Yönetim Bilişim Sistemi'nden faydalanır. Ürün üretiminde makineleşmeye giderek personel giderleri hesaplayabilir. Ürün kalitesini istediği maliyet doğrultusunda oluşturabilir. Tam anlamıyla istenilen ürünü bilgisayar programlarıyla çıkarabilir. Ürün üretim işlemine etkisinden sonra ürünün stoklamak ve lojistik destek gereklidir. Doğru stoklama stratejisi için bu noktada bilişim desteği gerekecek. Çünkü Lojistik maliyetini arttırmayacak, yeterli satışın olacağı pazar bölgesine yakın, yeterli sayıda depo kurulumu yapılmalı.

   Bilgisayar Destekli Tasarımlar ve Yönetim Bilişim Sistemi

   Üretim için bahsettiğimiz bilişim desteğinde bilgisayar destekli tasarımlar (CAD) oldukça önemlidr. Vereceğim örnekle daha iyi anlayacaksınız. Örneğin lüks yat üretimi yapılan bir tesisiniz var. Manuel çizim ve işçilik ile hem hesaplamalarda yanlışlık yapılabilir hemde de fire oranı çok fazla çıkabilir. CAD sayesinde 0 hataya yakın çizimler yapılabilir. Üretilecek ürün de tam maliyet hesabıyla ürünün ham maddesi minimum seviyede boşa gidecek şekilde hesaplanır. Fire böylece en az seviyede tutulur.

   Mali İşler ve Yönetim Bilişim Sistemi

   Bütçe planlaması ve mali işlerin, hesaplanması kontrol edilmesi ve yönetilmesinde bilişim araçlarının yardımı çok fazladır. Sadece veriler girilerek istenilen sonuçlar raporlanmakta ve bu doğrultuda hareket edilmektedir. Mali işlerin içinde neler var derseniz Şöyle bir genelleyelim. Muhasebe verisi,stratejik plan,sermaye pazarı bilgisi,yatırım verisi, yönetmelikler,mevcut tesis,işletme politikaları,satış tahminleri ve üretim planlamalarıdır.

1 yorum: